Оскільки в Російській Імперії стародавніх римських доріг не було, то дотримуватися цього стандарту не було сенсу. Навпаки, інженери того часу за дорученням Миколи I розробили ширшу колію (1524 мм), щоб можна було зробити вагони ширше, а відповідно перевозити більше людей та вантажів.

Ще з середини XIX століття стандартом на залізницях Росії (пізніше — СРСР), Фінляндії та згодом Монголії було обрано ширина колії 1524 мм, оскільки вона забезпечує перевезення вантажів більшої маси, ніж поширена у Європі колія шириною 1435 мм.

Європейська (стандартна) колія Фактично ця колія була самаю вузької з усіх численних варіантів широкої колії, Вибрана для того, щоб перешивка залізниць не зажадала вкладень для перебудови мостів, насипів та виїмок.