Причиною зазвичай стає викривлення гальмівного диска. Він деформується від різкої зміни температури, наприклад при наїзді на калюжу після різкого гальмування. Також причиною можуть бути задираки, нерівності на гальмівному диску. Тоді чути вереск і скрегіт при гальмуванні.

Причини зносу гальмівних дисків Деталі гальмівний системи працюють у важких умовах та сильно нагріваються. Неоднорідність матеріалу, з якого виготовляються колодки, призводить до того, що в процесі роботи на поверхні дисків утворюються поздовжні канавки та борозни, знос гальмівного диска відбувається нерівномірно.

На відміну від колодок, гальмівні диски служать значно довше. Найчастіше їх змінюють після 80 тисяч кілометрів. Точніше термін служби вказується в технічній документації конкретної моделі, проте ці дані теж умовні.

Існує кілька непрямих ознак, які здебільшого вказують на знос гальмівних дисків: вібрації при натисканні на педаль гальма; циклічне биття педалі при гальмуванні; характерний металевий скрип, який може міняти свою тональність у такт обертанню колеса.