Бенчмаркінг потрібен для вивчення якості робочих процесів інших компаній. Якщо звичайні інструменти для порівняння та аналізу можуть оцінити показники конкурентів лише у кількісному еквіваленті, то бенчмаркінг пропонує комплексний підхід.

Бенчмаркінг застосовується у різних галузях економіки (у тому числі й у банківській галузі) та галузях менеджменту (управління персоналом, бізнес-процеси, маркетинг і т. д.). Назва методу походить від англійських слів bench (рівень, висота) та mark (позначка).

Відома компанія Xerox однією з перших застосувала метод бенчмаркінгу 1979 року, коли її показники ефективності стали падати. Японські компанії істотно зрушили Xerox з лідируючих позицій (трохи пізніше ви дізнаєтеся про це детальніше).

Бенчмаркетинг (бенчмаркінг, benchmarking) – це процес вивчення та оцінки товарів, послуг, менеджменту та досвіду тих компаній, які є визнаними лідерами в сегменті, області.