Другий лямбда зонд з'явився в результаті чергового (у кудлатих роках) посилення екологічних норм, щоб оцінювати ефективність каталітичного нейтралізатора (на нашу, каталізатора чи каталика). Він взагалі не впливає на роботу двигуна і покликаний лише відстежувати стан каталика.

Застосування двох датчиків киснюдозволяє посилити контроль за вихлопними газами автомобіля. Це допоможе досягти найбільш ефективної паливо-повітряної суміші та роботи каталізатора з урахуванням усіх факторів.

Якщо просто вимкнути фішку, процесор відразу зареєструє помилку і на панелі займеться Check Engine. Завдання цього датчика контролювати роботу каталітичного нейтралізатора, якщо він виходить з ладу система сигналізує (лампа Check Engine) про можливі порушення норм токсичності і рекомендує звернутися до сервісу.

Як я розумію: перший лямбда-зонд – регулюючий кисневий датчик – потрібен для оцінки кількості кисню в невідпрацьованому вихлопному газі (і, зрозуміло, його показання безпосередньо впливають на приготування суміші), другий лямбда-зонд – діагностичний кисневий датчик – потрібен для контролю ефективності роботи.