Платити утилізаційний збір повинні: 1) виробники – за транспортні засоби, які виготовили до; 2) імпортери – за транспортні засоби, які завезли до РФ; 3) покупці, як компанії, так і фізособи, – за транспортні засоби, за якими не сплачено утилізаційний збір.
На брифінгу в СЦК він пояснив, що щодо «алгоритму роботи утильзбору його повинні платити як імпортери, так і вітчизняні виробники автомобілів. Але замість заліку ми пішли таким шляхом, щоб гроші поверталися виробнику. Так, щоб імпортна машина надійшла на ринок Казахстану, імпортер спочатку (повинен – Ред.)
Штрафні санкції за несплату збору в законодавстві ні. Але без відмітки про сплату в ПТС або електронний паспорт зі статусом «діючий» транспортний засіб не зареєструють (п. 6 Правил, затв. Постановою Уряду від 21.09.2020 № 1507).