Виникнення дошкільної педагогіки як науки відноситься до віку, коли чеський педагог ЯН АМОС КОМ'ЯНСЬКИЙ (1592-1670 р. р.) створив першу систему дошкільного виховання.

У другій половині XIX століття німецьким педагогом ФРІДРІХОМ ФРЕБЕЛЕМ (1782-1852 р. р.) було створено систему виховання маленьких дітей, що мала велике значення для розвитку теорії та практики дошкільного виховання у всьому світі.

Роберт Оуен організував перші дошкільні заклади для дітей робітників, де виховував їх у дусі колективізму, прищеплював їм трудові навички, враховуючи їхні інтереси та використовуючи в роботі з ними ігри та розваги як найважливіший виховний фактор.

Є.А. Флеріна Є. А. Флеріна показала роль мистецтва у розвитку дітей, розробила оригінальну систему естетичного виховання дошкільнят, багато положень якої були використані та розвинені в дослідженнях, проведених у 60-70 роки під керівництвом доктора педагогічних наук, професора, заслуженого діяча науки РРФСР Н.Н.