Теорія натовпу та публіки Тарда — соціологічна теорія, згідно з якою поділяються поняття «натовп» та «публіка»; останнє вважається найбільш значущим у цивілізованому суспільстві. Теорія була сформульована наприкінці ХІХ століття французьким соціологом Габріелем Тардом та лягла в основу сучасної теорії масової комунікації.

Публіка або народ – сукупність людей, які є об'єктом впливу чогось (мистецтва, пропаганди, реклами, літератури, розважальних заходів, освіти тощо).

Аудиторія – Формально організована, як правило, за якоюсь соціальною ознакою, група людей. За своєю суттю визначення «аудиторія» ближче до визначення «публіка», але може нею і не бути.

Аудиторія може сприймати будь-який матеріал (навчальний, науковий, політичний тощо), тоді як специфіка публіки полягає у споживанні саме художньої інформації.