Мета ABC аналізу – просте, зручне та наочне ранжування будь-яких ресурсів з погляду їхнього вкладу в прибуток або продаж. Завдяки такому ранжируванню можна правильно розставити пріоритети діяльності, сфокусувати використання обмежених ресурсів компанії (трудові, тимчасові, інвестиції тощо).

ABCаналіз – Метод, що дозволяє класифікувати ресурси фірми за ступенем їх важливості. Цей аналіз є одним із методів раціоналізації та може застосовуватися у сфері діяльності будь-якого підприємства. У основі лежить принцип Парето — 20 % всіх товарів дають 80 % обороту.

Угруповання відбувається за ступенем впливу на кінцевий результат. Виділяють три групи: А – цінні речі.Позначення груп

  • A – популярні предмети (часто використовуються, що продаються). …
  • B – рідше переміщуються чи мають другорядне значення.
  • C – майже не чіпають.

2 Sept 2021

Якщо як параметр в аналізі використовувалася торгова націнка, то до цієї групи входять найбільш прибуткові товари. Група В – товари середнього ступеня важливості. Група З – найменш важливі товари, це претенденти на виключення з асортименту та товари-новинки.