Архів (лат. archivum – від грец. άρχεϊον – «присутнє місце») – 1) установа або структурний підрозділ організації, що здійснює зберігання, комплектування, облік та використання архівних документів; 2) збори писемних пам'яток (рукописів, листів тощо.

Архів — це файл, який містить один або кілька інших файлів та/або папок, а також метадані. Архіви використовуються для об'єднання безлічі будь-яких файлів в єдиний файл-контейнер з метою зручності зберігання та перенесення інформації або просто стиснути дані.

Архіви організацій здійснюють прийом електронних документів (ЕД), забезпечують їх збереження, облік, відбір та використання, а також підготовку та передачу на державне зберігання. На зберігання передаються ЕД у складі фондів організацій – джерел комплектування архівів.

Архівація – Підготовча обробка (збір, класифікація, каталогізація, стиск (для цифрової інформації)) даних для довгострокового зберігання або передачі їх через мережу. Архівація файлів – Упаковка декількох файлів в один файл або потік – архів.