Фрикційне зчеплення один з типів автомобільного компонента механічної трансмісії, що передає крутний момент від двигуна до колес. Розглянемо його пристрій та механізм роботи на прикладі однодискового сухого зчеплення з фрикційними накладками.23-Jun-2020

Принцип роботи фрикційного зчеплення Зчеплення постійно включено – це забезпечується діафрагмовою пружиною (або поруч пружин), яка притискає натискний диск до веденого диска та до маховика. У такому положенні весь вузол зчеплення обертається як єдине ціле, і момент, що крутить, повністю передається на коробку передач.

Переважна більшість зчеплень, що застосовуються на вітчизняних автомобілях, відноситься до фрикційним сухим дисковим зчепленням, у яких використані сила тертя сухих поверхонь. За кількістю відомих дисків зчеплення ділять на одно- та дводискові.

Зчеплення вимкнено: вимкнення відбувається при натисканні на педаль зчеплення. Далі поступальний рух педалі передається приводом (механічним або гідравлічним) на вичавний підшипник.