Розумова відсталість — стан затриманого чи неповного розвитку психіки, що у першу чергу характеризується порушенням здібностей, які у період дозрівання і забезпечують загальний рівень інтелекту, тобто когнітивних, мовних, моторних і спеціальних здібностей.
психічний недорозвинення різного ступеня виразності; недорозвинення як інтелектуальної діяльності та особистості хворого, а й психіки загалом; ознаки недорозвинення як мислення, а й сприйняття, пам'яті, уваги, емоційно-вольової сфери та інших.; недостатня здатність до узагальнення та абстракції.
Недорозвиненість відображається і на емоційній сфері, коли емоції відсутні або обмежені, а різні переживання не виявляються. Порушено вольові процеси, діти не активні. Вони пізніше починають тримати голівку, повзати, ходити, виявляти інтерес до предметів і розрізняти їх, лепетати, впізнавати рідних чи чужих людей.