Якщо варіатор та автомат мають свою власну конструкцію та характерні риси у структурі самої коробки, то робот є звичайною МКПП, з автоматизованими елементами управління. А саме двома приводами – приводом зчеплення та приводом, власне, перемикання передач.
Переходимо до позитивних моментів роботизованої трансмісії: Невисока вартість порівняно з тим самим автоматом або варіатором. Економічна витрата палива (тут механіка навіть поступається, а от варіатор у цьому плані краще: плавне та безступінчасте перемикання дозволяє заощадити більше палива).
Варіатор забезпечує більш високий ККД усієї силової установки автомобіля завдяки зменшенню втрат при його роботі. У відсотках цей показник може бути на 5-10% вищим, ніж у інших типів автоматичних передач.
Основне відмінність варіатора від автомата полягає в тому, що перший не має швидкостей. За роботу коробки відповідають два шківи, розташовані один навпроти одного, і перетягнуті металевим тросом (саме так візуально можна відрізнити варіатор від автомата).