Можна дійти невтішного висновку, що сучасний урок, на відміну традиційного, це урок спільної діяльності вчителя та учня. Сучасний урок має вже відомі педагогові етапи, які відрізняються при побудові традиційного та сучасного уроку (таблиця 1).

Традиційний урок вирішує загальноосвітнє завдання – озброїти учнів знаннями і будується переважно на пояснювально-ілюстративному методі. На такому уроці широко застосовуються наочні посібники, організується спостереження та опис побаченого.

Якщо у традиційному уроці Суб'єкт – об'єктивні взаємодії у системі “вчитель – учень”, то нетрадиційному -Це суб'єктивні позиції з системі вчитель-учень. Перевагою нетрадиційного уроку виступає можливість комунікативного діалогу між учнями.

Для сучасного уроку характерно застосування навчальної ситуації, у якій учні з допомогою вчителя виявляють предмет своєї дії та досліджують їх у процесі здійснення різних навчальних дій. Сучасний урок має гнучку структуру, що дозволяє розкрити суб'єктивний досвід учнів.