Основна частина дороги будувалася понад 12 років – з 5 квітня 1972 року по 27 жовтня 1984 року. 1 листопада 1989 року були здані в експлуатацію останні 54 кілометри дороги на Північному хребті і вся нова тритисячокілометрова ділянка магістралі була здана в постійну експлуатацію в обсязі пускового комплексу.

почалося будівництво сучасного БАМ (на станції БАМ відсипані перші кубометри ґрунту в залізницю Бам – Тиндинський). У 1974 р. вийшла Постанова "Про будівництво Байкало-Амурської залізничної магістралі", після чого розгорнулися будівельні роботи на БАМе: всього треба було побудувати 4 200 км.

«Російські залізниці» укладуть з Міноборони РФ контракт на роботи з будівництва другої гілки Байкало-Амурської магістралі (БАМ-2) на перегоні Улак – Лютий в Амурській області. Вартість робіт оцінюється в 25-3 млрд руб. на 2021-2023 роки.

Ця залізниця в першу чергу була орієнтована на вантажні перевезення, доповнюючи та розвантажуючи Транссиб. 3. У квітні 1974 року БАМ був оголошений всесоюзним ударним комсомольським будівництвом, сюди приїжджали маси молодих людей.