огляд літака, виконується кожні 24-36 годин. Відбувається найчастіше вночі. Літак ретельно оглядається на видимі пошкодження та перевіряється його загальний стан, основні вузли, рівень необхідних рідин у системах та аварійне обладнання.

Виконується кожні 15-20 місяців або 4000 годин нальоту. Для виконання цієї перевірки потрібно вивести літак з експлуатації приблизно на 2 тижні, а також потрібно багато простору. Літак практично повністю розбирають, дефектують та усувають корозію, перевіряють роботу всіх пристроїв.

Найбільш базові перевірки – оперативне обслуговування – проводять після кожної посадки, перед зльотом чи під час короткочасних стоянок. Літак оглядають на предмет механічних пошкоджень, перевіряють шасі, вхідні та вихідні деталі двигунів, електрообладнання, фари.

бортінженер Першим на борт літака піднімається бортінженер. Він перевіряє судно перед польотом, контролюючи стан всіх систем і механізмів: двигуни, шасі, крила, силові системи і т. д. Бортінженер зобов'язаний стежити за їх станом також під час польоту.