Ринкова ціна формується під впливом низки факторів: попиту та пропозиції, витрат виробництва, цін конкурентів та ін. Попит на товар визначає максимальну ціну, що можуть встановлювати фірми. Валові витрати виробництва (сума постійних та змінних витрат) визначають мінімальну її величину.

Ціна будь-якого товару формується із кількох елементів. По-перше, це собівартість, тобто витрати на виробництво товару. Сюди входять ціна сировини, зарплата працівників, допоміжні матеріали, накладні витрати, витрати на купівлю верстатів та обладнання, його заміну (це називається амортизація).

Класичне визначення школи політекономії звучить так: «Ціна – Це виражена в грошах вартість однієї одиниці виробленого товару». Це теорія ціни, Заснована на трудових витратах.