1. У дитини з аутизмом погано розвивається мова, як рецептивна (розуміння), і експресивна. Найчастіше мова має форму ехолалій (повтори мовних елементів, почутих від оточуючих або по телевізору).

Дитина починає спілкуватись за допомогою карток, спочатку вказуючи на них замість предметів, які вони символізують, а потім позначаючи бажані дії за їх допомогою. Вже в перший місяць роботи з картками дитина-аутист здатний навчитися вимовляти від 5 до 20 слів.

Мова людей з аутизмом часто характеризують як емоційно бідну, монотонну, «механічну», маловаріативну за темпом та гучністю. Якщо інтонаційне забарвлення мови присутня, то вона може бути дивною, химерною або перебільшеною.

У аутиста проявляється тривожність, але повернути батьків не намагається. У дітей віком до 5 років і пізніше відзначається затримка мови або її повна відсутність (мутізм). Мова безладна, дитина повторює одні й самі фрази, позбавлені сенсу, говорить себе у третій особі. Він не реагує і на чужу мову.