Станові та допоміжні якорі піднімаються спеціальною корабельною установкою лебідкового типу – брашпилем.. Якір і корабель пов'язує товстий ланцюг, який повільно намотується на барабан. Під час скидання багатотонний якір може піти на дно занадто швидко, і перевантажити гальмо брашпиля.13 Aug 2022

При великих глибинах використовують мертві (станові) якоря і судно швартується до бочки, прикріпленої до такого якоря. При дуже великих глибинах судно для зупинки лягає в дрейф і тремтить на місці своїми гвинтами і (або) пристроями, що підрулюють.

Тримаюча сила якірного пристрою корабля складається з двох складових: перша створюється якорем при взаємодії з морським ґрунтом, друга — ділянкою якірного ланцюга, що лежить на ґрунті (для морських суден довжина цієї ділянки зазвичай не менше 25–50 м).

По-друге, в утриманні судна основну роль виконує зовсім не якір, а якірна ланцюг. Сам якір ж здебільшого необхідний для того, щоб фіксувати ланцюг на місці. Для якірної стоянки необхідно опустити на дно ("витравити") ділянку ланцюгидовжина якого перевищуватиме глибину в конкретному місці в 5 – 7 разів.