Наука передбачає спрямований вплив на освітній процес та може санкціонувати зміну структури освіти. Освітній процес виступає як «вихідна територія», на якій відбувається зустріч індивіда і науки.

Наука тісно пов'язана з освітою. Якість освіти залежить від того, на якому рівні розвитку знаходиться наука. Наприклад, у Середні віки наука перебувала під впливом церкви. Значить, і утворення було дещо однобоким, учням викладалися ті істини, які суперечили божественному вченню.

Роль науки в освіті поширюється на всі компоненти освітнього процесу: цілі, засоби, результати, принципи, форми та методи. Наукові змісти виступають основними одиницями освітньої матриці, вони включають особистість того, хто навчається в реальний процес життєдіяльності.

Вона грає для добробуту суспільства певну роль і виконує цілий ряд функцій: створення нових знань, вдосконалення освіти та підвищення якості життя. Наука має відповідати потребам суспільства та допомагати йому впоратися з глобальними проблемами.