Постійне чергування зубців і простору між ними під час обертання колеса зумовлює зміну магнітного поля датчика ABS, Наслідком чого стає індукція синусоїдального змінного струму Його частота залежить від швидкості колеса та оцінюється блоком управління ABS.

Для цього лише потрібно прикласти магнітну карту тестовою рамкою до підшипника. Полюси магнітних полів призводять до змін кольору перевірочної плівки карти. Нерегулярності ліній магнітної смуги підшипника вказують на зіпсоване магнітне кільце ступичного підшипника.

Принцип її роботи полягає у наступному ефекті. Якщо під час інтенсивного гальмування машини одне або кілька коліс блокуються і починають ковзати по поверхні дороги, то АБС автоматично послаблює тиск гальмівної рідини у відповідній магістралі і колесо знову почне обертатися.

При спрацьовуванні ABS ви відчуєте пульсацію педалі гальма; це відбувається через швидке відкриття та закриття клапанів. У деяких ABS відбувається до 15 циклів відкриття/закриття клапанів за секунду.