Компресор втягує повітря, стискає його та спрямовує в камеру згоряння. У ній стиснене повітря поєднується з паливом, яке займається. Гарячі гази, що утворилися в результаті горіння, розширюються, змушуючи обертатися турбіну, розташовану на одному валу з компресором.

Щоб запустити турбореактивний (турбовентиляторний) двигун, необхідно розкрутити вал компресора до таких обертів, щоб у камері згоряння з'явився достатній тиск повітря для забезпечення горіння. Як тільки цей тиск досягається, камеру згоряння подається паливо і відбувається його розпалювання.

У повітряно-реактивних двигунах (ВРД) середовище (повітря), в якому ВС летить, потрапляє в двигун, прискорюється і потім закінчується. У турбореактивному (ТРД) і турбогвинтовому (ТВД) двигунах робоче тіло (повітря) стискається за допомогою механічного компресора, змішується з пальним і спалюється.

Гази під тиском з великою швидкістю випливають із сопла, створюючи силу тяги. До кінця процесу закінчення тиск в камері згоряння падає нижче атмосферного, клапани автоматично відкриваються і в камеру надходить свіже повітря, впорскується паливо; цикл роботи двигуна повторюється.