Сальники колінчастого валу двигуна ущільнюють місця виходу колінчастого валу з блоку циліндрів назовні. Розрізняють передній та задній сальники коленвала. Задній сальник колінвала зазвичай більшого розміру ніж передній. Сальники перешкоджають витіканню моторного масла із блоку циліндрів.

Сальники використовуються для створення ущільнення між поршнем та отвором циліндра, запобігаючи витоку гідравлічної рідини або повітря. Це ущільнення знаходиться всередині циліндра і дозволяє підтримувати тиск з одного боку поршня, створюючи силу його переміщення вперед і назад.

Для діагностики потрібно крапнути трохи рідини в ємність із холодною водою: трансмісійна олія відразу розпливеться по поверхні; моторне більш в'язке, тривалий час залишатиметься на поверхні однією краплею.

Ознаками необхідності заміни сальників є:

  1. з вихлопної труби йде дим;
  2. робота двигуна стала нестійкою;
  3. відмова свічок запалення (забруднене маслом різьблення свічки);
  4. наявність олійних слідів на ліжку розподільчого валу;
  5. підвищився рівень витрачання моторної олії.