Електричні шлагбауми відкриваються і закриваються черговим по переїзду натисканням спеціальної кнопки. Механізовані (ручні) шлагбауми мають механічний привід, за допомогою якого черговий працівник вручну переводить загороджувальні бруси у відкрите (вертикальне) або закрите (горизонтальне) положення.

Їх відкриття та закриття відбувається при появі поїзда на ділянку наближення. Час закриття переїзду обумовлено швидкістю складу, що наближається, а також профілем шляху на даному конкретному ділянці. Винятком є ​​високошвидкісний рухомий пасажирський потяг.

Управління шлагбаумом і світлофором здійснюється все тим же автоблокуванням. В даному випадку вона налаштовується так, щоб переїзд закривався у момент заняття поїздом ділянки, віддаленої від переїзду на відстань максимальної гальмівної колії найважчого поїзда.

На переїздах, що закриваються, все обладнання демонтується. При тимчасове припинення експлуатації переїздів на термін їх закриття автоматичні пристрої вимикаються, а бруси запасних шлагбаумів встановлюються у закрите для руху транспортних засобів положення та замикаються на замок.