Працює компресометр просто: при підключенні приладу до циліндра (через отвір для свічки або отвір для форсунки) тиск паливної суміші через відкритий запірний клапан подається на манометр, а моменти падіння тиску (при русі поршня до НМТ) клапан закривається, зберігаючи тиск у трубці компресометра. Dhu'l-H. 14, 1435 AH
– Необхідно вивернути всі свічки. Вибірковий демонтаж свічок, що практикується на деяких СТО, неприпустимий, оскільки збільшує опір обертанню і довільно знижує оберти при прокручування двигуна стартером; — акумулятор повинен бути повністю заряджений, а стартер — справний.
Для цього сядьте за кермо, увімкніть запалення, ПОВНІСТТЯ НАТИСНІТЬ НА ПЕДАЛЬ ГАЗУ, тобто відкрийте до кінця дросельну заслінку. І протягом 3-4 секунд крутіть стартером, поки стрілка на компресометрі не перестане підніматися. Отримане значення на компресометрі можна вважати істиною компресією у цьому циліндрі.
При прогрітому моторі та повністю вичавленій педалі акселератор (відкритій дросельній заслінці) компресія буде максимальною. Саме за таких умов і рекомендується її вимірювати, а не на холоднуколи ще не встановилися всі зазори поршневого механізму та клапанів системи впуску/випуску.