Принцип роботи закрилків полягає в тому що при їх випуску збільшується кривизна (Сy) профілю та (у разі висувних) закрилків, які також називають закрилками Фаулера) площа поверхні крила (S), отже, збільшується і здатність крила, що несе.
Використовуються для покращення несучої здатності крила під час зльоту, набору висоти, зниження та посадки, а також при політ на малих швидкостях. Існує велика кількість типів конструкції закрилків.
Тому на злеті випускають закрилки не повністю – на тій же Сессне злітне становище – 15 градусів, 30 та 40 градусів – Посадкове положення. При цьому закрилок спочатку зазвичай просто зсувається назад, збільшуючи площу крила, і лише потім, у посадковому положенні опускається.
Робота закрилок дозволяє суттєво знизити швидкість посадки та зльоту без небезпеки для літака. За рахунок випуску закрилок збільшуються показники аеродинамічного опору. Це дуже зручно при посадціоскільки вони роблять більший лобовий опір, який дозволяє знизити швидкість польоту.