Процес ціноутворення спирається на механізм попиту та пропозиції. Попит визначає максимальну ціну товару, що може сплатити споживач. Її називають ціною попиту. Мінімальна ціна, за якою виробник погоджується реалізувати свій товар, називається ціною пропозиції.
1. Ринкова ціна формується під впливом низки факторів: попиту та пропозиції, витрат виробництва, цін конкурентів та ін. Попит на товар визначає максимальну ціну, що можуть встановлювати фірми. Валові витрати виробництва (сума постійних та змінних витрат) визначають мінімальну її величину.
Етапи цінутворення
- Постановка цілей ціноутворення. Це може бути збільшення прибутку, утримання клієнтів, виживання на ринку.
- Аналіз чинників, які впливають ціноутворення. …
- Вибір методу ціноутворення.
- Визначення стратегії ціноутворення.
- Встановлення цін.
Jul 13, 2021