Для цього всі витрати підприємства поділяються на кількість виготовлених виробів. Отримуємо повну собівартість одного вироби. Потім визначаємо бажаний прибуток, наприклад, 20% повної собівартості вироби. Далі потрібно скласти повну собівартість вироби із сумою прибутку, і отримаємо ціну виробу.Dec 22, 2011
Якщо відомі лише змінні витрати, ціни можна, можливо розраховувати за наступною формулі: price = (1+M)V. Головна проблема цього підходу полягає в тому, що націнку на товари буде знижено за рахунок фактичних постійних витрат. У роздрібній торгівлі постійні витрати, зазвичай, бувають незначними.
приклад. Виготовлено 20 000 товарів у сумі 17 050 крб. Якщо взяти калькулятор та суму поділити на кількість, то отримаємо вартість за одну одиницю товару, саме 0.8525 крб.
Ціна товару складається з двох компонентів: собівартість та націнка. Актуально це як для виробників та дистриб'юторів, так і для рітейлу, тобто роздрібної торгівлі. Кожна ланка цього ланцюжка закладає в ціну свою собівартість одиниці товару та власну націнку.