Знявши провід зі свічки, прислухаємось до ритму роботи двигуна. У разі падіння обертів, зміни ритмічності або зупинки двигуна надягаємо провід назад на наконечник свічки та переходимо до наступної. Якщо ж його режим роботи не змінився, значить свічка, з якої знятий провід – неробоча.

Найпростіший метод перевірки – по черзі знімати котушки запалення з свічок запалювання на заведеному двигуні. При цьому потрібно вслухатися в роботу двигуна: якщо після зняття дроту з свічки звук мотора не змінився, отже саме вона вийшла з ладу.

Часті симптоми, що вийшли з ладу свічок запалювання: проблемний пуск двигуна: не заводиться чи заводиться через якийсь час (але стартер працює); підвищена витрата палива з помітною втратою потужності; при швидкому натисканні на педаль газу помітний провал потужності; уривчаста робота двигуна (він глухне);

При згорянні палива на електродах свічок утворюється сірий наліт, що сигналізує про стабільну роботу системи.Щоб перевірити стан двигуна по нагару свічок необхідно:

  1. Встановити нові свічки;
  2. Проїхати ними 150-200 кілометрів;
  3. Викрутити свічки і подивитися на колір нагару, який почав на них утворюватись.