Поршень підлягає заміні, якщо спостерігаються такі явища: Великий зазор між поршнем і гільзою циліндра Численні задираки на спідниці поршня Ушкодження (подряпини, тріщини) на днищі та жаровому поясі поршня, спричинені порушенням процесу згоряння паливно-повітряної суміші

Першою ознакою зношування кілець є прорив газів у картер двигуна. Клуби сизого диму з вихлопної труби вказують на горіння олії у двигуні. При зносі чи поломці поршневих кілець ви можете помітити збільшення витрати олії. Підвищена димність спочатку відзначається при холодному запуску двигуна.

Стан циліндро-поршневий групи зазвичай перевіряють за допомогою компресометра. Неможливість встановлення точної причини зниженої або збільшеної компресії: якщо компресію виміряти на холодному та гарячому двигуні, то її величина буде різною. На "холодному" двигуні – менше, на "гарячому" більше.

Визначити присутність тріщин на поршні можна на слух. Для цього деталь береться за головку, а по спідниці наносяться легкі удари металевим предметом. Глухий і деренчливий звук свідчить про наявність тріщин. Поршні, що мають тріщини, глибокі подряпини та велике зношування по діаметру, не підлягають ремонту – тільки заміні.