У дошкільному віці як провідні кожної з чотирьох фаз психічного розвитку послідовно виступають функції «усвідомлення», «ставлення», «розуміння» та «рефлексія».
Дошкільний вік (3-7 років): провідна діяльність – Гра, діяльність спрямована на орієнтацію дитини в системі соціальних та міжособистісних відносин, системі завдань, смислів та мотивів людської діяльності, Здійснюється шляхом прийняття ролі, використання ігрових предметів та ін.
Розвиток психічних функцій в дошкільному віці
- Сприйняття в дошкільному віці стає більш досконалим, осмисленим, цілеспрямованим, аналізуючим.
- Пам'ять. …
- Мислення та сприйняття пов'язані настільки тісно, що говорять про наочно-образне мислення, найбільш характерне для дошкільного. віку.
- Мова.
У дітей старшого дошкільного віку 6 – 7 років формується рефлексія, тобто усвідомлення свого соціального «я» та виникнення на цій основі внутрішніх позицій. Як найважливіше новоутворення у розвитку психічної та особистісний сфери дитини 6 – 7 річного віку є підпорядкування мотивів.