Це символ культури Казахстану та інших тюркських кочових народів. Саме слово «юрта» можна перекласти як батьківщина, батьківщину, чи навіть народ. Також, юрта в казахській культурі є якоюсь модель уявлення про світобудову. Прообразом юрти послужили курені первісних людей, а пізніше намети кочівників.

З ним було пов'язане все життя казахів, тому вона посідала особливе місце у повсякденному побуті. Юрта, пристосована до кочовий життя та дуже ефективний засіб у процесі кочування відповідає всім вимогам кочового способу життя: мобільний, легко розбирається та швидко встановлюється на нове місце.

Юрта повністю задовольняє потребам кочівника через своє зручності та практичності. Вона швидко збирається і легко розуміється силами однієї сім'ї протягом однієї години. Вона легко перевозиться на верблюдах, конях чи автомашині, її повстяне покриття не пропускає дощ, вітер та холод.

Казахська юрта завжди встановлювалася на відкритому сонячному місці. Це було пов'язано з тим, що вся господарська та побутова діяльність кочівника пов'язана за часом із кругообігом сонця.