Датчики температури двигуна бувають двох видів: з негативним або позитивним температурним коефіцієнтом. Принцип роботи перших ґрунтується на зменшенні опору в міру підвищення температури та навпаки. Другі працюють навпаки: при підвищенні температури опір у таких датчиках збільшується.
Які бувають датчики температури
- термопари;
- терморезистори негативні (NTC) та позитивні (PTC);
- комбіновані пристрої;
- манометричні прилади (термометри-манометри);
- контактні апарати (термометри розширення);
- безконтактні пірометри;
- термометри опору;
- кварцові перетворювачі;
Встановлюють одразу два датчика температури ОЖ тоді, коли потрібно зафіксувати температуру рідини відразу на виході рідини з мотора (це робить перший датчик), а також з радіатора (робить другий датчик). Самі пристрої у будь-якому випадку розташовуються так, що їх наконечники контактували із залитим антифризом.
Датчик температури рідини (датчик температури охолоджуючої рідини, ДТЗ) – один з основних датчиків системи контролю та управління силовим агрегатом; електронний датчик для контролю температури охолоджуючої рідини, що циркулює в системі охолодження силового агрегату.