У дидактичній структурі уроку відображено наступний алгоритм процесу навчання, складовими компонентами якого є три: – Актуалізація опорних знань і способів пізнавальних дій учнів, – Формування нових понять та способів дій, – Застосування вивченого матеріалу.
У уроці є етапи, обов'язково присутні на кожному уроці незалежно від його типу: організаційний, актуалізація знань, інструктаж про виконання домашнього завдання, підбиття підсумків та рефлексія.
Для уроку відкриття нового знання передбачено 9 етапів.
- Етап мотивації (самовизначення) до навчальної діяльності.
- Актуалізація та фіксування індивідуальної скрути в пробній дії.
- Етап виявлення місця та причини труднощів.
- Етап побудова проекту виходу з ситуації, що склалася.
- Реалізація побудованого проекту