Словесні, наочні, практичні (за джерелом викладу навчального матеріалу). Продуктивні, пояснювально-ілюстративні, пошукові, дослідні, проблемні та ін. (За характером навчально-пізнавальної діяльності). Індуктивні та дедуктивні (за логікою викладу та сприйняття навчального матеріалу);

У Російській Федерації утворення може бути отримано: 1) в організаціях, які здійснюють освітню діяльність; 2) поза організаціями, які здійснюють освітню діяльність (у формі сімейного освіти та самоосвіти).

Форми навчання можна поділити на три групи: навчально-планові (урок, лекція, семінар, домашня робота, іспит); позапланові (консультації, конференції, гуртки, екскурсії); допоміжні (групові та індивідуальні заняття, групи вирівнювання, репетиторство).