Фактори, що утримують на роботі (гігієнічні фактори) адміністративна політика компанії, умови праці, величина заробітної плати, міжособові відносини з начальниками, колегами, підлеглими.
В основі двофакторної теорії Ф. Герцберга лежать дві великі категорії потреб: гігієнічні фактори та мотивуючі фактори. Гігієнічні фактори пов'язані з навколишнім середовищем, де здійснюється робота, а мотивуючі — з характером роботи.
Між двофакторним теорією мотивації Фредеріка Герцберга можна провести певні паралелі з пірамідою потреб Абрахама Маслоу: гігієнічні потреби теорії Герцберга співвідносяться з нижчим рівнем потреб піраміди Маслоу, а мотивуючі фактори співвідносяться з найвищим рівнем потреб відповідно.
Гігієнічні фактори в теорії мотивації Герцберга Гігієнічні фактори не мотивують людей, вони просто запобігають незадоволенню та підтримують статус-кво. Такі фактори не дають позитивних результатів, зате запобігають негативним результатам. Відсутність цих чинників призводить до незадоволеності роботою.