У найпростішому випадку магазини роздрібної торгівлі поділяються на три формати: гіпермаркет, супермаркет та магазин біля будинку. При більшій деталізації до них додаються формат дискаунтер та кеш-енд керрі.

Формати торгових точок

  • Гіпермаркети Торгова площа: 1000 кв. м. та більше. …
  • Супермаркети Торгова площа: 300-1000 кв. м. …
  • Мінімаркети Торгова площа: 50-300 кв. м. …
  • Дискаунтери (продаж товарів з мінімальною націнкою) Торгова площа: > 300 кв. м. …
  • Магазини з торгівлею через прилавок Торгова площа: 50-300 кв. м.

Їхня популярність пов'язана із прагненням споживачів закуповуватися в одному місці, знижуючи тим самим свої транспортні та тимчасові витрати.

  • Універмаги.
  • Супермаркети …
  • Магазини крокової доступності …
  • Магазини «непрямих цін» …
  • Супермагазини …
  • Виставкові зали.
  • Оптові клуби …
  • Дискаунтери

Роздрібна торгівля, Різниця або Ретейл — продаж товарів, призначених для особистого або сімейного використання (тобто не пов'язаного з підприємницькою діяльністю) безпосередньо кінцевому споживачеві.