Форми роботи, які можуть бути об'єктивно віднесені до заходів: бесіди, лекції, дискусії, диспути, екскурсії, культпоходи, прогулянки, навчальні заняття (Наприклад, за правилами дорожнього руху, з цивільної оборони та ін.).
Т. А. Ільїна характеризує такі групи методів: переконання (словесне пояснення, дискусія), організація діяльності (привчання, вправа, показ, наслідування, вимога), стимулювання поведінки (оцінка, взаємооцінка, похвала, схвалення, покарання).
До основних напрямів виховної роботи відносяться:
- професійно-орієнтоване виховання;
- патріотичне та цивільно-правове виховання;
- культурно-моральне виховання;
- фізкультурно-оздоровче виховання;
- виховання у рамках студентського самоврядування;
Він може включати: бесіди, дискусії, ігри, змагання, походи, екскурсії, конкурси, суспільно-корисна та творча праця, художньо-естетична діяльність, рольовий тренінг тощо.