Форми роботи, які можуть бути об'єктивно віднесені до заходів: бесіди, лекції, дискусії, диспути, екскурсії, культпоходи, прогулянки, навчальні заняття (Наприклад, за правилами дорожнього руху, з цивільної оборони та ін.).

Т. А. Ільїна характеризує такі групи методів: переконання (словесне пояснення, дискусія), організація діяльності (привчання, вправа, показ, наслідування, вимога), стимулювання поведінки (оцінка, взаємооцінка, похвала, схвалення, покарання).

До основних напрямів виховної роботи відносяться:

  • професійно-орієнтоване виховання;
  • патріотичне та цивільно-правове виховання;
  • культурно-моральне виховання;
  • фізкультурно-оздоровче виховання;
  • виховання у рамках студентського самоврядування;

Він може включати: бесіди, дискусії, ігри, змагання, походи, екскурсії, конкурси, суспільно-корисна та творча праця, художньо-естетична діяльність, рольовий тренінг тощо.