масові інерційні сили агрегатів, вантажів, обладнання, розташованих у фюзеляжі, та інерційні сили від власної маси конструкції фюзеляжу, аеродинамічні сили, розподілені по поверхні фюзеляжу, сили надлишкового тиску у герметичних кабінах, відсіках обладнання, каналах повітрозабірників.

Навантаження а може бути різною. Так, положення центру аеродинамічного тиску навантаження залежить від режиму польоту. Крім підйомної сили, на крило діє також сила тяжіння конструкції, прикладена в центрах мас перерізів крила. У загальному випадку центр тиску, центр жорсткості та центр мас крила не збігаються.

Лонжерони та стрінгери Прості стрінгери та лонжерони зазвичай виготовляються з пресованих або гнутих профілів різного перерізу. Стрингери розподіляють навантаження рівномірно по обшивці, лонжерони, у свою чергу, забезпечують загальну жорсткість. конструкції.

Основні силові елементи конструкції (обшивка, стрінгери, лонжерони, стінки, нервюри, шпангоути) забезпечують міцність та жорсткість конструкції агрегатів планера літака при дії силових факторів – вигину, зсуву, кручення.