Ідею «Тетріса» Пажитнову підказала гра у пентаміно. Початкова версія гри була написана Пажитновим мовою програмування Паскаль для комп'ютера "Електроніка-60". Комерційна версія гри – перша з багатьох наступних – була випущена американською компанією Spectrum HoloByte.

Щоправда, у 1990 році у Стейна відкликали всі праваТетріс» остаточно. Тобто взагалі на все, навіть ті «пташині», що були. Підприємець зізнався, що за весь цей час заробив на грі близько $200 тисяч, хоч міг би мільйони.

Гра була повністю безкоштовною, про те, щоб отримати з неї якусь вигоду, Пажитнов навіть не думав: права на тетріс були у Обчислювального центру (як і на будь-яку програму, написану в його стінах), тож Олексій скоріше опинився б у в'язниці, ніж за клавіатурою комп'ютера.

Ідея «Тетріса» народилася, коли Пажитнов натрапив на дитячу настільну гру «Пентаміно». Сенс головоломки в тому, щоб скласти разом кілька плоских фігурок, кожна з яких складається із п'яти однакових квадратів.